Picture
Vi har jobbat med något som kallas "street art", vilket innebär att 
vi skulle försöka återskapa en slags vägg målning som graffiti t.ex.

Det första vi började med att göra var att måla en bild på ett vanligt vitt papper. I detta fall valde jag göra en slags graffiti målning med namnet "O'KEY". 


Picture
Vid nästa steg så tog jag kort på en vägg utomhus. Jag tog även kort på målningen och sedan använde jag mig av photoshop för att få den att smälta in i väggen. 

Picture
Detta blev resultatet

Jag tyckte detta arbete var väldigt roligt och intressant att jobba med. Det jag försökte skapa var en lite mystisk bild och försöka så gott som möjligt att få det så äkta ut som det går. Jag kan bara komma på en sak som jag skulle vela förbättra, vilket är att byta ut väggen jag tog kort på mot någon annan. Enbart för att få det hela mycket mer intressant.



Leave a Reply.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    February 2013

    Categories

    All